Menu
Voedselbank Apeldoorn
‘Groene’ Voedselbank Apeldoorn
bestaat 10 jaar
Voedselbank Apeldoorn
Stichting Voedselbank
Apeldoorn
Voedselbank Apeldoorn
88.000 klanten aangewezen op noodhulp
voedselbanken
Voedselbank Apeldoorn
Minder dan 0,5 % van verspild voedsel
bereikt ons
Voedselbank Apeldoorn
Voedselveiligheid speerpunt
in strategie
Voedselbank Apeldoorn
Verse groenten erg gewild
bij de voedselbanken
Voedselbank Apeldoorn
55 vrijwilligers
verzorgen wekelijks 250 pakketten
Voedselbank Apeldoorn
Ambassadeur René Froger
helpt in strijd tegen armoede
Voedselbank Apeldoorn
8300 vrijwilligers stellen wekelijks
pakketten samen
Voedselbank Apeldoorn
475 uitdeelpunten per fiets
bereikbaar
Voedselbank Apeldoorn
Postcode Loterij steunt
de voedselbanken
Voedselbank Apeldoorn
DE spaarzegels goed voor
100.000 pakken koffie

Twee inzamelingsacties: koffie van de Lions en een geldbedrag van AACC

maandag 2 maart 2015

Met de officiële overhandiging van 4.320 pakken DE-koffie heeft de Lions Club Apeldoorn deze week zijn actie voor de Voedselbank Apeldoorn afgerond. De pakken zijn de tegenwaarde van 2,1 miljoen zegels die de club eind vorig jaar heeft weten in te zamelen.

Het is de tweede keer in successie dat de Lions Club Apeldoorn de koffie-actie voor de Voedselbank heeft georganiseerd. “Eerlijk gezegd vroegen we ons af of we het succes van vorig jaar wel konden evenaren. Dat is ook niet gebeurd maar met de toezegging van de fabrikant om er zelf twintig procent van de opbrengst bij te doen, zitten we een eind in de goede richting”, aldus Willem Huib de Baan van de Lions bij de overhandiging aan Jacqueline van den Brink, voorzitter van de Voedselbank.

Peter Ebbeling, Willem Huib de Baan, Jacqueline van den Brink, Jorrit Waalwijk van Doorn en Peter van Oppenraaij (v.l.n.r.) bij de pallets vol DE-koffiepakken.Hij maakte er geen geheim van dat het tellen van de ruim twee miljoen bonnetjes geen sinecure was. “Samen met collega’s van Lionsclub Apeldoorn de Colonnade hebben we het in twee avonden voor elkaar gekregen. Het werk werd ons wat gemakkelijker gemaakt omdat we van de club in Voorburg die de koffie-actie landelijk heeft gecoördineerd, de kleine zegeltjes per gewicht mochten tellen”.

Jacqueline van den Brink rekende voor dat de klanten van de Voedselbank een jaar lang geen koffie hoeven te kopen als zij om de week een pak in hun voedselpakket krijgen. “Voor hen is het een luxe product waarmee we hen dankzij deze actie van de Lions een groot plezier kunnen doen”. Zon¬der filters geen koffie, vandaar dat de Lions er enkele pakken koffie¬filters van de Albert Heijn supermarkt aan de Eglantier aan toevoegden.

Willem Beumer overhandigt Jacqueline van den Brink de sponsor-lijst van AACC.Er werden deze week twee vliegen in één klap geslagen. Behalve van de Lions Club Apeldoorn kwamen er medewerkers van het Apeldoornse accountancy- en belastingadvieskantoor AACC naar de Voedselbank. Onder het motto “AACC heeft een warm hart voor de koude keten” hebben klanten en medewerkers van het kantoor een paar weken terug meegelopen in de jaarlijkse Midwinter Marathon.

Voor deze actie had het kantoor een uniek loopshirt laten ontwerpen. Wie daarin de marathon liep, doneerde daarmee een bedrag voor de Voedselbank. Tweehonderddertien lopers hebben gehoor gegeven aan de oproep om geld bijeen te lopen voor de bank. Namens AACC kon Willem Beumer deze week aan de voorzitter van de Voedselbank het sponsorbedrag van negenhonderd euro overhandigen.

“Een waardevolle bijdrage in de financiering van de nieuwe koelcel die we moeten aanschaffen”, aldus Jacqueline van den Brink die AACC prees om zijn creativiteit om de naam van de Voedselbank te verbinden aan een sportief evenement als de Midwinter Marathon.

UitgiftepuntenUitgiftepunten
Help ons aan voedselHelp ons aan voedsel
Doneer geldDoneer geld
GeldzorgenGeldzorgen
 
 
 
Aangesloten bij:
© Voedselbank Apeldoorn 2019